1. Odczytanie pracy domowej: ,,Jak można zrealizować marzenia o lataniu?- wypowiedź pisemna.
2. Przypominamy znaki interpunkcyjne; kiedy zapisujemy znaki interpunkcyjne, jaką rolę pełnią w tekście. Wypowiedzi uczniów na podstawie zdobytej wiedzy i str. 17 z podręcznika.
3. Odczytanie, z właściwą intonacją wiersza ,,Znaki interpuncyjne”- podręcznik, str. 16
4. Zapoznanie uczniów z wyrazami, przed którymi stawiamy przecinek.
5. Wykonanie zadania 1, str. 11 w zeszycie ćwiczeń- zaznaczanie wyrazów, przed którymi stawiamy przecinek.
6. Łączenie ze sobą części zdań, dopisywanie znaków interpunkcyjnych.- zeszyt ćwiczeń, str. 11
7. Przekształcanie zdań pojedynczych w zdania złożone. Zapisywanie zdań z odpowiednimi znakami interpunkcyjnymi, zeszyt ćw., zad. 2/12
8. Wprowadzenie do tematu- Maria Skłodowska- Curie- film.
9. Kim była Maria Skłodowska- Curie? Czym się zasłużyła? Jakie nagrody otrzymała? Co wynalazła?- wypowiedzi uczniów na podstawie obejrzanego filmu.
10. ,, Jestem dzielna”- czytanie fragmentu opowiadania o Marii Skłodowskiej- Curie.
Praca domowa:
1. Przeczytaj jeszcze raz tekst ,,Jestem dzielna”- str. 18-19, podręcznik
2. Na podstawie tekstu, wykonaj zadanie 1, 2 i 4, str. 13 w zeszycie ćwiczeń.
3. Obejrzyj film ,,10 wynalazków, które zmieniły świat
oraz przeczytaj galerię polskich wynalazców i odkrywców- podręcznik, str. 20-21