Temat lekcji: W świecie wynalazców i odkrywców.

1. Odczytanie pracy domowej: ,,Jak można zrealizować marzenia o lataniu?- wypowiedź pisemna.

2. Przypominamy znaki interpunkcyjne; kiedy zapisujemy znaki interpunkcyjne, jaką rolę pełnią w tekście. Wypowiedzi uczniów na podstawie zdobytej wiedzy i str. 17 z podręcznika.

3. Odczytanie, z właściwą intonacją wiersza ,,Znaki interpuncyjne”- podręcznik, str. 16

4. Zapoznanie uczniów z wyrazami, przed którymi stawiamy przecinek.

5. Wykonanie zadania 1, str. 11 w zeszycie ćwiczeń- zaznaczanie wyrazów, przed którymi stawiamy przecinek.

6. Łączenie ze sobą części zdań, dopisywanie znaków interpunkcyjnych.- zeszyt ćwiczeń, str. 11

7. Przekształcanie zdań pojedynczych w zdania złożone. Zapisywanie zdań z odpowiednimi znakami interpunkcyjnymi, zeszyt ćw., zad. 2/12

8. Wprowadzenie do tematu- Maria Skłodowska- Curie- film.

9. Kim była Maria Skłodowska- Curie? Czym się zasłużyła? Jakie nagrody otrzymała? Co wynalazła?- wypowiedzi uczniów na podstawie obejrzanego filmu.

10. ,, Jestem dzielna”- czytanie fragmentu opowiadania o Marii Skłodowskiej- Curie.

 

Praca domowa:

1. Przeczytaj jeszcze raz tekst ,,Jestem dzielna”- str. 18-19, podręcznik

2. Na podstawie tekstu, wykonaj zadanie 1, 2 i 4, str. 13 w zeszycie ćwiczeń.

3. Obejrzyj film ,,10 wynalazków, które zmieniły świat

oraz przeczytaj galerię polskich wynalazców i odkrywców- podręcznik, str. 20-21