Temat: Zwiastuny wiosny

1. Powtórzenie wiadomości

Spółgłoski miękkie – jak je zapisujemy

Kiedy stawiamy kreskę, a kiedy „i”.

Dzielenie wyrazów ze spółgłoskami miękkimi na głoski.

Wypowiadanie poznanych samogłosek a, e, i, o, u, ó, y, ą, ę.

Wypowiadanie  samogłosek ze spółgłoskami miękkimi np.sia, sie, siu, sio, sią, się…

2. Skojarzenia ze słowem „wiosna”

3, Pokaz filmu – „Zwiastuny wiosny”

4. „Zwiastuny wiosny” – podawanie przykładów przez dzieci.

5. Oglądanie obrazków z wiosennymi kwiatami i odczytywanie napisów.

6. Oglądanie obrazków z ptakami, które przylatują na wiosnę do Polski. Odczytywanie napisów.

Czytanie przez nauczyciela informacji o ptakach. (Podręcznik str.31)

7. Lubię wiosnę bo, …(kończymy zdania).

W domu

1. Wybrać ulubione kwiaty wiosenne, następnie narysować i podpisać.

2. Wybrać ulubione ptaki, które przylatują wiosną do Polski, następnie narysować i podpisać.

(Kto chce może rysunki zrobić w zeszycie, a kto chce może wykonać pracę na kartkach

w formie książeczki. Podpisy wykonujemy pismem pisanym.)

3. Układamy jedno proste zdanie o wiośnie i zapisujemy w zeszycie.(np. Wiosną trawa jest zielona. Rosną wiosenne kwiaty. )

4. Nauczyć się pięknie czytać – krótki tekst pod ilustracją (podr. str.12)

Dla tych co nie mają podręcznika:

Nastaje wiosna. Temperatura wzrasta. Lód się roztopił. Świat wokół nas nabiera kolorów. Rosną wiosenne kwiaty i kiełkuje młoda trawka. Powoli wzrastają

i otwierają się pąki z listkami.

(W czwartek zaczniemy lekcję od czytania tego tekstu.)

Dla chętnych:

Ćwiczenia: str.22, 27