1.Powtórzamy ń, Ń, ni, Ni; dzieci czytały na głos zadany tekst z podręcznika.
2. Uczymy się ź, Ź, zi, Zi:
– mówię na głos wyrazy: gałąź, źrebak, źródło, zielony, pytam dzieci, jaka głoska potarza się w tych wyrazach,
– wyjaśnienie – głoskę ź zapisuje się w j. polskim dwoma sposobami: ź lub zi.
Przed samogłoskami zawsze zi!
– podr. s. 20-21 – wyszukiwanie i czytanie wyrazów z ź, Ź, zi, Zi, podział wyrazów na litery i głoski,
– liczenie liter i głosek – np. w słowie „ziarno” jest 6 liter, 5 głosek, ponieważ 2 litery „z”, „i” razem tworzą 1 głoskę „ź”,
– czytanie wyrazów podzielonych na sylaby – s. 20, wyjaśnienie znaczenia nowych słów: „woźny”, „kuźnia”, „ziółko”, „raźno”,
– w ćwiczeniach – pisemnie ćw.1/19 oraz ćw. 1/20, ustnie: ćw. 2/21;
3. Rozmawiamy o przedwiośniu:
– co to jest przedwiośnie, po czym poznamy, że zbliża się wiosna, jakie kwiaty kwitną, które zwierzęta się budzą, które wracają z ciepłych krajów.
Oglądamy filmik o pierwszych oznakach wiosny:
Wypowiedzi dzieci: Co zapamiętały z filmu?
Do domu
W ćwiczeniach – wyrazy z ź, zi – ćw. 2,3/19, ćw. 2,3/20 oraz ćw. 2/21.