Na wstępie chciałam przypomnieć, że mit o Prometeuszu należy do obowiązkowych lektur szkolnych (Wykaz lektur podałam uczniom na początku roku szkolnego)i należy go znać.
1.Przeczytać współczesną wersję greckiego mitu o powstaniu człowieka „Nasz przyjaciel Prometeusz”- podr.str.153
2.Podać informacje na temat głównego bohatera i jego działań na rzecz człowieka Wystarczy odpowiedzieć na pytania związane z tekstem ćwicz.1 str.156 – ustnie
3. Zaznaczyć w tekście te fragmenty, na podstawie których można się domyślić, jakimicechami i umiejętnościami odznaczał się Prometeusz (mimo że nie są one nazwane wprost) – lista pomocnych rzeczowników – podr. ćwicz.2 3. Zapoznać się z informacjami podanymi w rubryce „Czy wiesz, że…”
4. Zebrać, uporządkować wiadomości o Promoteuszu i zapisać je w zeszycie – przygotowanie do opisu. (przedstawienie postaci, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, umiejętności (ćwicz.3)
5. Opisać Prometeusza (Wykorzystać plan opisu postaci literackiej str.45 i bank słówek w podręcznku str.157 6. Wykonać również ćwiczenie 5 i 6 z podręcznika str.157
Temat: Pisownia liczebników ułamkowych
1. Przeczytać wiersz pt.”Żarłok” – podr. str. 158. Zwrócić uwagę na wyrazy wyróżnione tłustym drukiem.
2. Zapoznaj się z informacjami z ramki, w tytule „Zapamiętaj” – podr. str.158,159
3. Na podstawie informacji z ramki odszukaj w wierszu i zapisz w zeszycie następujące liczebniki: a) z rzeczownikiem w dopełniaczu b) z rzeczownikiem w mianowniku c) z przymiotnikiem
4. Wykonać pisemnie ćwicz.2,4 str.159 (podręcznik)
5. Dodatkowe zadania do wykonania w Zeszycie ćwiczeń – str.180